Login met je persoonlijke wachtwoord

Deze collectieve zakelijke reisverzekering is speciaal opgezet dóór en vóór werknemers die in Oostenrijk aan de slag gaan. Door ons collectief te verzekeren krijgen we een voordelige verzekering, op maat gemaakt voor onze beroepsgroep.

Je krijgt toegang tot deze verzekering door je in te schrijven bij Snowlife Skilerarenopleidingen of Werken in Oostenrijk (detacheerder voor zeer uiteenlopende seizoensvacatures in de horeca, winkels, skischolen, etc).

Veelgestelde vragen

AIG Service Desk: Hulp nodig tijdens je reis? Bel dan het volgende noodnummer: +31(0)10-453 54 55 en houd het polisnummer dat je van ons gekregen hebt bij de hand. Je kan ook contact opnemen via de AIG Travel Assistance app. De servicedesk van AIG is via de app en het telefoonnummer 24/7 bereikbaar. 

Zeker naar Oostenrijk: Heb je een algemene vraag? Kijk dan in onderstaand overzicht met de meest gestelde vragen.
Als je vraag er niet bij staat, dan kan je altijd direct contact met ons opnemen. 

 

Waar vind ik het polisnummer?

Na het afsluiten en betalen van deze reisverzekering ontvang je het polisnummer per mail. Bewaar dit polisnummer goed en deel het met het thuisfront. Je hebt dit polisnummer nodig als je hulp wil inschakelen tijdens je verblijf in Oostenrijk. 

Ik heb al een doorlopende reisverzekering. Waarom heb ik een speciale reisverzekering nodig?

Een doorlopende reisverzekering biedt over het algemeen géén dekking als je gaat werken in het buitenland. Bovendien mag je vaak maar 30 of 60 dagen aaneengesloten in het buitenland zijn.

Bij het samenstellen van deze speciale reisverzekering hebben we goed gekeken naar kenmerken die belangrijk zijn voor iemand die seizoenswerk doet in Oostenrijk. Hierdoor heb je een optimale dekking voor een goede prijs. Je mag met deze reisverzekering wel voor de gehele dekkingsperiode naar het buitenland en werken is ook toegestaan!

Wat is de dekkingsperiode van mijn verzekering?

Je kan zelf de dekkingsperiode aangeven in het aanmeldformulier. Het is daarbij ook mogelijk om 2 losse werkperiodes op te geven. Handig als je bijvoorbeeld 2 weken tijdens de kerstvakantie en 1-2 weken tijdens de krokusvakantie gaat werken. 

De dekkingsperiode die je zelf hebt opgegeven is terug te vinden in de bevestiging die je per mail ontvangen hebt, nadat je de verzekering geboekt hebt via het aanmeldformulier

Wat zijn de specifieke dekkingen binnen de reisverzekering?

Je kan per specifiek onderwerp in de polisvoorwaarden terugvinden wat de dekking precies inhouden. Lees de polisvoorwaarden goed door, voordat je de verzekering afsluit zodat je goed weet waarvoor je verzekert bent. 

Hoe kan ik kosten/schade claimen?

Ga naar de AIG Travel Insurance app en volg de instructies, bel naar het servicenummer +31(0)10-453 54 55 of stuur een e-mail naar claims.nl@aig.com

Zijn er uitsluitingen of beperkingen in de polis?

Ja, er zijn uitsluitingen bijvoorbeeld met betrekking tot roekeloos gedrag of drugsgebruik. Ook zijn er beperkingen, bijvoorbeeld op hoog risico sporten en bagageclaims.

Lees hiervoor goed de polisvoorwaarden door, zodat je goed weet waarvoor je wel en niet verzekert bent. 

Wat als ik de verzekering wil annuleren of wijzigen?

De annuleringsmogelijkheden zijn:

- Na het afsluiten van deze verzekering geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen bedenktijd kun je nog kosteloos opzeggen, tenzij de reisperiode al ingegaan is. Zodra de reisperiode is ingegaan is opzeggen niet meer mogelijk;

- Annuleren van deze reisverzekering kan tot 14 dagen voor vertrek. Je ontvangt dan het volledige verzekeringsbedrag terug, met uitzondering van de eenmalige poliskosten van € 8,50;

- Binnen de vertrektermijn van 14 dagen kun je tegen 50% van de verzekeringskosten + de eenmalige poliskosten van € 8,50 nog annuleren;

Je kan eenvoudig annuleren door ons te mailen op info@zekernaaroostenrijk.nl of te bellen naar +31(0)73-8795796.

Wijzigen kan kosteloos tot 14 dagen voor vertrek. Neem hiervoor direct contact met ons op via info@zekernaaroostenrijk.nl of door te bellen naar +31(0)7-8795796.

Zijn er optionele extra dekkingen beschikbaar?

Nee, omdat dit een collectieve verzekering betreft is maatwerk niet mogelijk. Doordat het een collectieve reisverzekering is hebben we wel een uitgebreide dekking voor een voordelig bedrag. 

De inhoud van de verzekering is samengesteld door werknemers die al langer ervaring hebben met het werken in Oostenrijk en hebben daardoor goed gekeken naar onderwerpen die belangrijk zijn, zoals bijvoorbeeld de uitgebreide wintersportdekking, incl off-piste skiën.

Wat is de prijs van deze verzekering?

De verzekering kost € 40,- per maand en die bepaal je per volledige maand. Het bedrag wordt in één keer in rekening gebracht bij het invullen van het formulier. 

Enkele voorbeelden:

1) Als je 2 x 14 dagen op reis bent, dan valt dat binnen een periode van een maand en wordt er € 40,00 gerekend.

2) Ga je 6 weken op reis, dan valt dit binnen de periode van 2 maanden en dan wordt er € 80,00 gerekend. 

Wat als je twee losse periodes gaat werken? Bijvoorbeeld kerst- én krokusvakantie.

Je kan zelf de dekkingsperiode aangeven in het aanmeldformulier. Het is daarbij mogelijk om 2 losse werkperiodes op te geven. Handig als je bijvoorbeeld 2 weken tijdens de kerstvakantie en 1-2 weken tijdens de krokusvakantie gaat werken.

Vul in het aanmeldformulier eerst reisperiode 1 in en kies daarna voor 'reisperiode toevoegen'.

Waarom betaal ik poliskosten?

De poliskosten bedragen € 8,50 en zijn bedoeld om de administratieve kosten te dekken voor de initiatiefnemers, in dit geval Snowlife Skilerarenopleidingen en Werken in Oostenrijk.

Snowlife BV is de partij die uiteindelijk de collectieve polis beheert.

Bij welke partij wordt de collectieve verzekering ondergebracht?

De collectieve reisverzekering is samengesteld in samenwerking met verzekering experts en wordt onderbracht bij AIG Europe. Dit is een grote partij die veel ervaring hebben met collectieve reisverzekeringen. 

Zeker naar Oostenrijk is een handelsnaam die gebruikt wordt in de communicatie omtrent deze collectieve reisverzekering, maar dit is géén verzekeringsmaatschappij. 

Als je zelf via onze website de verzekering aanvraagt dan is er geen sprake van advies en is er dus sprake van Execution Only. Wanneer je advies wenst dan kun je contact met ons opnemen en zullen wij je in contact brengen met een verzekering expert. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor enige schade die je ondervindt door de door jou gemaakte keuzes bij het afsluiten van een verzekering.

Toezichthouder de AFM formuleert Execution Only als :“Vorm van dienstverlening waarbij de klant alles beslist en de Financiële onderneming alleen orders uitvoert.” Bij Execution Only weet de klant exact alle specificaties van het financiële product die hij wil aanschaffen en vraagt hij aan de adviseur uitsluitend de aankoop te verzorgen.